Cuprins Cap.ant. Cap.crt. Pag.ant. Pag.urm. Cap.urm.

Pistonul - este realizat din aliaj de aluminiu, cu o prelucrare particulara a capului, conforma cu forma supapelor, in scopul reducerii la minim a spatiului mort. Pistonul este prevazut cu doi sau trei segmenti din fonta cromata si un segment raclor pentru uleiul de ungere.

In fusta pistonului sunt prevazute orificiile pentru montarea boltului, realizat sub forma tubulara din otel de inalta rezistenta (90 kgf/mm2). Pe bolt este asamblat piciorul bielei.

Deplasarea pistonului intre punctul mort interior si punctul mort exterior, constituie cursa S, exprimata in milimetri si indicata de firmele constructoare in cataloage.

Pentru a mentine viteza vaporilor la trecerea acestora prin supape, intr-un domeniu de valori convenabile, se realizeaza rapoarte D/S de ordinul 1,3…1,4. In plus, in general nu se depaseste o viteza medie liniara a pistoanelor u, de 4 m/s. In consecinta se pot scrie doua relatii care permit definirea limitelor acceptabile ale S si D, pentru turatiile de sincronism ale motoarelor electrice de antrenare a compresoarelor:

     (1.1)

Tab. 1.2. Valorile parametrilor constructivi S si D
pentru diferite turatii de sincronism

Turatia de sincronism

n [rot/min]

3000

1500

1000

Cursa S [mm]

40

80

120

Alezajul D [mm]

54

108

162